evasonja

Alla inlägg under november 2010

Av emelie möller - 30 november 2010 17:27

Gud vad glad jag är! Detta trodde jag aldrig.. Jag hoppades men vågade inte tro. Satt hemma och kollade på tv med emma när jag hörde att det knacka på dörren och så öppnar jag och där står tre damer och en fotograf dem hade med sig en stor buket blommor. Åh jag började nästan gråta blev så glad! Så dem kom in och gratulerade mig och sen gick jag och fotogragen ut och tog lite bilder. (dock hade jag inte sminkat mig!! men det gör inget ) Killen från lockaltidningen intervjuvade mig lite och sen åkte han. Sen när det bara var emma och jag kvar gjorde vi som vi brukar när något går bra för någon av oss. Hoppar, viftar med armarna och skriker haha !


Jag vill tacka alla som har röstat på mig och alla som har "samlat" röster till mig. Tack så hemskt mycket! Det är tack vara er.  

 

Blir intervjuad av lokaltidningen

     

kanske inte världens bästa bild. Men jag provar luciakronan.

Av emelie möller - 29 november 2010 22:15

Det var ju lucia peresentation igår. Och för utom att jag sjöng fel och fröst om fötterna tror jag det gick bra! Nu är det bara att hålla tummarna. Får veta imorgon vem som blir lucia :) Puss


  

jag står längst till vänster (fram i från) 

Av emelie möller - 27 november 2010 13:59

Inte hej. eftersom det anses som "töntigt" av två personer.

Suck!

 

Tänkte visa er bilden när det tog fyr i min (olivers) tröja. Jag satt med ryggen emot ett fönser (luta mig inte så klart) och emma som sitter snet framför mig skriker "DEEET BRINNER PÅ DIG EMELIE!!!!!" ni vet hon ska alltid överdriva allt.. FPL hahah. Men jag flyger upp ur stolen och tar i mitt hår , som tur han det itne börja brinna där. Men mamma var också uppe på två röda och börjar slå med sin bara hand på min rygg jag fatta inget. Men sen började trilla ner såna eldgrejer på golvet så hampus fick ta upp dem snabbt så det inte blev marke i golvet. Sen när jag tillslut får av mig den brinnade tröjan så börjar alla asgarva. Men kunde slutat illa för mitt hår dock!


Så ta nu och lär er en läxa! Akta er för ljus :* puss

  

vi fick blöta ner tröjan så den sluta brinna..

Av emelie möller - 26 november 2010 16:06

Hej! (:


Jag skrev precis ett långt inlägg men det ända jag ville komma fram till var att man måste belöna sig själv när man har gjort något som man är stolt över. Jag har kämpat med mitt körkort i nästan 5 månader och jag hade lovat mig själv att köra ray ban glasögon när jag klarade det. Men jag kunde inte hålla mig så länge så det köpte jag för länge sen.. Så jag belönar mig själv med att köpa dessa as snygga "vinterfestskorna" alltså skor som är snygga men som man inte fryser i. Nu ska jag bara köpa riktiga vinter skor också..


Idag ska jag bara stanna hemma och mysa med familjen. Har varit på cup varje helg men denna helgen är det 94 ornas cup! Sen hämtar Oliver mig och så ska vi se lite på hans lag i svalövs cupen, dock inte förens senare.


Puss

    

vilka skönheter vavava??

Av emelie möller - 25 november 2010 21:37

    

Av emelie möller - 25 november 2010 14:40

Hej mitt vinterland!


HEHE, som det snöar ute alltså! Det har snöat hela dagen. Jag vaknade hos oliver och kunde inte komma ner eftersom jag inte ville köra när dem inte hade plogat. Så jag bad issa säga till i skolan att jag var typ in snöad. Så jag och oliver åt en stor frukost och hade mysigt. När det hade plogat fick oliver köra före mig till jag kom till den stora vägen haha. Precis som när vi åkte skidor i österrike haha!


Nu sitter jag hemma och kollar på tv.. vilket liv jag vet. Har faktiskt skottat på framsidan men det är väl igen snöat. Vid 4 ska jag skjusa in emma till stan och sen ska jag passa lovisa ikväll. Vi ska baka lussekatter (;


Puss på er så länge.

  

när snöet pausade lite


Av emelie möller - 24 november 2010 19:03

Hej på er igen :)


Så då lägger vi det med kommentarna bakom oss. Om en timme ska jag in till landskorna och öva på lucia sånger. Tänk att på tisdag nästa vecka räknas rösterna!

Om ni inte har röstat kan ni göra det här:http://dev.lokaltidningen.se/landskrona/lucia10/.


Det tar ungefär en timme, sen ska jag hämta upp Nathalie och så ska vi ta en kvällsfika i stan. Maddes brukar det bli, lite mörk med massa ljustända. Fick hämtat mitt körkort också (efter att ha letat efter posten ett tag) haha. Såg inte riktigt ut som mig själv .. men jaja!


Puss


  

haha en gamal bild på mig och natha!

Av emelie möller - 24 november 2010 18:24

Hej igen! Fick en komentar som undra varför jag lägger upp komenternan när jag "ändå" inte bryr mig. Jag har vetat länge att det är samma ip-nummer men inte sagt något om det i bloggen eller "bevisat det för er" men jag tycker eftersom jag har börjat få kommentarer från det ip- nummret igen att detta kanske är ända sättet att få den personen att sluta. Vem det nu är. Där är ju väldigt många olika namn bland annat lady gaga och akon. Uhm.


Hoppas bara detta får dig sluta att komentera! tack.

(vissa komentar är snälla också ! )

  

              

Ovido - Quiz & Flashcards