evasonja

Alla inlägg under juli 2010

Av emelie möller - 30 juli 2010 16:00

Hallå!


Sitter med blöt hår och skriver första riktiga inlägget denna veckan, alltid något ;) ! Efter jobb idag mötte jag upp Malin i stan och tog en fika snacka om livet ja ni vet. Sprang också runt i olika affärer för att se om jag hittade något fint till min kärlek men jag vet hur kräsen han är och vågad inte köpa något.. uhm. Jag och Malle Balle hade i alla fall trevligt fast hon snacka skit om min morotskaka, snyft.


Jag ska föresten göra riskettan nästa fredag alltså på min födelsedag fick ledigt från jobb också kanon! Prata med farmor innan idag  (ja när jag jobba.. har en ledig stund mitt på dagen) och vi bestämde att jag hon och emma skulle till nova och handla presenter till oss, när farmor fråga vilken dag jag kunde fick jag kolla i min kalender jag har fullt överallt känns det som. Är det inte körning så är det jobb eller träning men jag gillar det!


Nu ska jag fixa till mig lite sen ska jag och emma bege oss till helsingborg och se på bio, vi är nog sist i världen med att se sex and the city men nu så! Vi tar tåget om en timme och bio:n börjar vid kvart över 6. Vi ska ha mini TGS, haha (inte meningen att alla ska fatta) Ni får ha en bra kväll och jag lovar att uppdatera bättre.


Puss

  

Av emelie möller - 24 juli 2010 15:10

Idag fyller Laura 18 :D woho!

Ska hem till henne nu ska bara en sväng om pappa först och hämta lite grejer.

Puss , NU kör vi i kväll ;D hihih


 

Vi är bäst :* pussssss 

Av emelie möller - 21 juli 2010 20:25

Hej på er!


Sitter nu i min klänning som jag hade på olivers student och ska snart bege mig iväg på 70 års kalas. Det är Olivers morfar som fyller år. Har vairt på teori idag sjukt varmt säger jag bara fick sluta 20 minuter tidigare, morfar var snäll och hämtade mig eftersom bussen inte går förrens halv tio.. suck att bo i hen håla.


Mamma och co verkar ha roligt i huvudstaden ! Är lite avundsjuk jag ahde gärna också åkt iväg men förhoppnings vis får jag åka upp där i slutet av sommaren, längtar till kusinerna och min faster! Vill fiska kräftor och åka till deras landställe!!  Men nu jobbar jag och tjänar pengar inte helt fel det i heller ;)


nu ska jag ut i kvällsvärmen och gå en runda med bella.

pUSS

    

kläningen är från mallorca 179 kr , vilket fynd! 

Av emelie möller - 20 juli 2010 14:09

Så då har mamma och co åkt iväg till stockholm, oliver är hemma med bella under dagen när jag jobbar eller ja han sover haha. Imorse sov han och bella i min säng naw. Är precis hem kommen från jobb ska träna ikväll sen ska jag och olle bolle se en av filmerna vi hyrde igår på hemmakväll , case 39 tror jag det heter.


Igår fick jag och emma ett flipp och betedde oss som två 4 åringar haha , lovisa tyckte det var roligt i alla fall jag kastede i emma i poolen (hon kämpade verkligen , nooot) sen puttade lovisa i mig från trappan. Hon tyckte vi var tokiga som badade med kläderna på men vi hade kul i alla fall. Det är skönt att man kan bestämma vilken ålder man vill vara för tillfälligt man kan vara 4 om man vill och vuxen när det behövs, så perfekt!


Puss  

älskar dem två så otroooligt mycket!

Av emelie möller - 19 juli 2010 17:29

Så då har min första lönelapp detta året kommit!! Alltid lika trevligt , haha. Men skillnade på nu och förra gången är att jag ska ha bättre koll på mina pengar. Jag ljuger inte när jag vet att jag har pengar så kliar det i fingrarna på mig och det är fel, så jag ska bli bättre på att spara och köpa rätt grejer. Jag har tänkt på det varför gå in på Gina och köpa en tröja till exempel en fest man använder den en gång tvättar den och en gång till sen är det kaput. Är det inte bättre då att lägga pengarna på lite dyrare kläder? Alla springer inte runt i dem och dem varar lite längre och om man sen tröttnar på dem kan man alltid sälja dem på tradera eller någon annan sida.


När jag har fyllt 18 (om 18 dagar!!!!) så ska jag gå till min bank och skaffa ett sparkonto där ska jag sätta in en del av lönen jag tjänar nu på mitt sommar jobb och sen ska jag förhoppningsvis om allt går bra på coop sätta in pengar varje månad. Jag kommer ju få mitt studiebidrag också men har inte bestämt mig om jag ska spara det eller leva för det i månanden och spara resten? Jag får se hur det blir. Om jag ny lyckas överhuvudtaget .. men jag vill jag har svårt att hålla i pengar och jag ska bli bättre på det! Det är mitt mål nu och jag vill klara det.

  

Av emelie möller - 18 juli 2010 17:11

Ja och det har det verkiligen varit denna gången! Var inne hela helgen utom i tosdags då. Har haft riktigt kul , först förfester i fredags hos oskar och igår hos sandra och ricce. I stället för att åka till stan som dem andra gick vi hem till ricce och festade lite till då fick vi höra att anna anka var i stan. WHAT ?!! HAHAH sjukt kul i alla fall. Men vi tog bussen ner till stan från borstahusen och grabbarna höll låda kan jag lova hahah.


Jag mötte upp Oliver på kernevalen sen gick vi och kollade på danne stråhed , kunde bara en låt (när flickor talar skånska) men det räckte. Vid halv två åkte vi hem till Linus som fyllde 18, och fortsatte festa där gick också guida danne och ligan dit. Vid tre gick jag och oliver hem till han och var inte hemma förens 40 min senare.


Idag blir det bara att ta det lung och samla krafter för en ny arbetsvecka. På tisdag åker mamma och co till stockholm så då är jag hundvakt/själv hemma. Oliver ska sova hos mig i alla fall, inte så kul dirket att jag börjar jobba sju till två och att oliver börjar tre till nio haha. Men så är livet.


Puss

Av emelie möller - 14 juli 2010 15:25

Oliver hämtade upp mig efter jobb idag , vi åkte in till banken och skulle sätta in pengar på hans kort men då fungerade inte maskinen och han kunde itne sina nummer.. killar alltså. Så vi tog bilen och styrde emot Mcdonalts ;) ! Satt ute i solen och pratade med fåglarna och lite så, lite men varanda också.


Känner mig helt o social när jag bara jobbar hela tide men när jag slutar halv två är jag så trött så jag orkar inte ta mig någontsna jag vill bara hem och lägga mig och sova. Men när jag kommer hem tar jag nya krafter och gör något vettigt. I helgen är det karneval och då jäklar ska jag vara social! haha. 


Har ringt till en cykel grej i billesholm också eftersom det verkar som att ingen vill köpa min cykel på blocket, den var gasnak dyr när vi köpte den ny 4600 :- kosta den ( det är en bran cykel) så man vill ju itne sätta ut den för en tusen lapp precis..  Ikväll ska jag på min fjärde teori lektion. Fast det känns som att körkortet är väääääldigt långa borta.

    

 yes båda två är väldigt bransliga , därför vi passar så bra ihop!

Ovido - Quiz & Flashcards