evasonja

Alla inlägg under augusti 2010

Av emelie möller - 28 augusti 2010 12:51

Så har det nästan gått en vecka till.. första skol veckan och den har varit helt okej. Har inte riktigt kommit bort från sommarlovet än känns fortfarande som jag har sommarlov men det är väl bara för det inte är någon skillnad på när jag går upp nu, jag får ju nästan sova längre på skoldagarna.


Idag står det jobb på schemat mellan 14-17 ganska skönt imorgon blir det en längre dag! Ikväll ska jag bara vara hemma och ta det luuuungt, min älskling ska på kräftskiva :)


Tänkte bara uppdatera er lite, ses !

Puss

Av emelie möller - 23 augusti 2010 11:23

Jag kommer ihåg när jag började ettan, kanske tvåan när jag hade en röd och gul axelväska med en häst på. Sååå fin den var, men hade valt kläder i veckor innan och skolstart dagen var allt! Liksom det var där man fick samanfatta hela sommarlovet och visa för sina klasskamrater. Känner ni igen er? Idag kunde jag inte bry mig mindre, jag har inte köpt ny skolväska eller pennor ect ect jag tycker lite att det har dött ut lite för varje år, för två årsedan kunde jag tänka att jag skulle ha mina alldra senaste inköp av kläder och visa hur jag hade bytt stil över sommaren bara för att några veckor senare ha samma kläder som vanligt.


Jag vet itne om ni känner igen er? Jag sitter i alla fall just nu och driker te framför datorn jag ringde bella också och fråga vilken buss vi skulle ta, tänk att vi har gått i samma klass sen förskolan?! det är ju nästan 13 år haha helt sjukt och tänk att vi (oftast) fortfarande står ut med varandra! Nej nu ska jag börja göra ve mig. Är ju inte så farligt att börja trean när man vet vad man har framför sig, studentfester, studenten, och allt annat!


Puss

Av emelie möller - 22 augusti 2010 21:11

Hej på er!

Ja då var helgen sluta och sommaren också för den delen.. känns som det har gått på några dagar bara. Men jag har haft fullt upp hela sommaren med jobb, körning osv. Så det ska bli ganska skönt att "bara gå i skolan"  kommer dock att jobba en del också hoppas jag!


I fredags tog jag det bara allmänt lungt har varit igång nästan varje helg hela sommaren så behövde en lugn fredag. I lördags kollade jag för på aif med bella sen gick jag hem och var totalt rastlöst. Jag får panik när jag inte vet vad jag ska göra, kan det vara för att jag har haft allting schema lagt hela sommaren och inte har haft så mycket tid över? I alla fall vi var hos frida igår också en runda men stannade bara ett tag olle bolle skulle jobba och jag spela match idag (söndag alltså) .


Matchen slutade bra vinst med 7-2 inte varje dag! haha på torsdag är det teckomatorps tur! Nu ska jag mysa med min älskling! Puss


  

och jag bänkade mig framför chips skålen (a)

Av emelie möller - 20 augusti 2010 13:02

  


Kan man något mer än bara vilja komma bort från detta skit vädret? Kolla vattnet liksom! Någon som vill ta en sista minuten med mig? När jag är ledig alltså typ sådär om en miljon år?! 

Av emelie möller - 20 augusti 2010 12:44

Hej på er :)


Vaknade vid halv 11 idag och promenixade hem från älsklingen. När jag kom hem dukade jag fram frukost till mina små syskon och vi satt och prata och åt (: mysigt! Sen tvättade jag golvet, bädda och städa undan kläder som jag har en ovana att slänga på stolen i mitt rum. Kanske ska kasta ut stolen då jag ingenstans att slänga dem?


Såg också idag på facebook att jag var bjuden till Frida imorgon och att det är USA-tema ! oj haha men jag fixade det vet inte om jag kommer se så amerikansk ut haha jag hoppas det, lite hollywood lockar och en svart kläning får duga!

Om en timme ska jag ta tåget till burlöv och jobba i tre timmar, inte så långt kvar till öppningen i landskrona nu, jag jobbar på vip kvällen alltså på onsdagen, liiite nervös är jag ändå.


Ikväll ska jag bara vara hemma och äta tacos och mysa!

Puss, vad har ni för er ikväll?

Av emelie möller - 19 augusti 2010 11:13

Så då var jag ju på kassautbildningen igår det gick faktiskt bra! Stod helt själv idag, bara lite jobbigt att plu koderna inte stämmer överens med det som står i den lathunden men jaja!


Idag ska jag förhoppningsvis till banken och fixa en internetdosa eller vad det kallas dem hade itne det när vi var där i måndags. Efter banken ska jag träna på parkering med mamma så jag slipper göra det på körskolan femtioelva gåger.. haha sen ikväll är det träning och jag hoppas vi kan ha samma träning som förra gången, love it.


Och just det, jag måste ringa min kära faster och höra hur det blir med skidresa nästa år blir det ju, förra året hade jag emma och pappa tänkt åka upp med då hade min faster och hennes familj bara hyrt en lägenhet, bara och bara men ni fattar! Så nu ska jag ta tag i detta. Så det blir av!


Puss på er glada!

Av emelie möller - 17 augusti 2010 13:38

hej på er!


Jag har varit på körskolan idag kl åtta imorse. Sen åkte jag hem och sov tills nu, men känns ändå inte som att ajg har sovigt ut haha jag är nog bara allämt trött. Om en timme ska jag hämta lovisa sen ska vi baka tigermuffins ;d she like´s that haha.


Ikväll blir det träning hoppas vädret kan hålla i sig jag vill ut och springa i regnet!Förresten igår på vv hade jag gått ner 0,7 men har några kilo till som har smygit sig på under sommaren. Tar vi tag i nu eller hur?!


Puss

Av emelie möller - 16 augusti 2010 09:27

Hej på er!


Efter i lördags var jag duktigt trött igår, bjöd hem farmor men somnade haha bra sällskap man är. Pappa jag och Emma plockade ner tältet och fy vad jag mådde illa.. Men men sånt man får ta. Igår åkte jag hem till min älskling när han hade slutat och vi kollade på någon film och tog det allmänt lungt. Nu har jag precis varit och kört på körskolan och strykigt en pungt till! Det går framåt i alla fall (:


Jag tänkte ge mig på mammas nya träningsredskap som tv-shop har lurat på henne ;) ska ta ett pass snart  sen ska jag och Oliver till center syd tror jag. Nu ska jag bara skriva i min kalender vilka dagar vi har match, jag har så mycket roligt hela tiden så det gäller och ha koll på allt så man inte dubbel bokar!


Puss

  

mammas killermaskin som hon själv säger

Ovido - Quiz & Flashcards