evasonja

Alla inlägg under december 2009

Av emelie möller - 31 december 2009 15:12


Gott Nytt år alla!

Ses i dimman eller 2010!

 

  


Av emelie möller - 30 december 2009 21:22

Har precis suttit med ansiktsmask i 10 min. Måste ju vara fin till imorgon! woho

Oliver har precis räddat mig från en äklig spindel. Och jag led min moppe hela vägen hem till pappa från issa. Shiit. Och jag har räktnat ut att om jag dricker och äter imorgon som planerat kommer jag ligga back 76 points. Shit måste ut och gå resten av veckan.


  

snygg va?

Av emelie möller - 30 december 2009 17:09

Hade ju tänkt gå till mormor och morfar från stan men det blev inte så, bussar är väldigt effektiva! Solade 24 minuter idag kan förklara mig själv som en pepparkaka, dem har nya rör. Sen fikade vi så det stod härliga till hehe fint att den lite fyra åring hörde när vi förklara sexställningar för varandra hahhahah hon typ hängde på isabellas stol och var nästan ända uppe i hennes huvud. Så sjukt roligt alltså.


Nu har jag mycket som måste göras idag, suck mitt liv är en jävla cirkus. Men jag gillar det! Jag ska städa mitt rum (ordentligt) tvätta migg löshår med silvershampo och platta det, gå till pappa och hämta plattången. Usch vad jag har mycket att göra idag. Jag vill bara stanna kvar i sängen och dra täcket över huvudet.


  På maddes, visst fastnar jag bra på bild?

Mina älskade töser, haha tilda tyckte jag hade blivigt smal hehe men jag tror bara hon säger det för att starka mitt självförtroende tack gumman!  

Av emelie möller - 30 december 2009 12:42

Har skit bråttom min buss går om 20 min. Fattar inte ens varför jag skriver. Ringde till issa och frågade om hon ville med ut och gå och det hela slutade med att nu ska jag ta bussen till Landskrona kl 13.oo vad händer egentligen? Hon ska noppa ögonbrynen och jag ska hämta kläning hos mormor och morfar sen ska båda träffas och sola. Trevligt va? Sen ska jag också träffa Tildis!!


Hörs när jag kommer hem!

  

Av emelie möller - 30 december 2009 12:13

När jag la i sängen igår och kollade på mitt fönster kom jag ihåg en sak som händer i sommras. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Usch.


Det var när det var som varmast på sommaren kommer ni ihåg i sommras när det var äkligt varmt? Jag moblerade runder på mitt rum damsugade och höll på. Min minsta lillasyster hjälpte så klart till. Eftersom jag hade moblerat så att sängen stod under fönstret kunde hon ju klätra upp i sängen och sen så och kolla ut på gatan där de andra större barnen lekte. Eftersom det var äkligt varmt hade jag mitt fönster vid öppet och Lovisa stod och skrek på alla som gick förbi. Jag är mitt uppe med att få i en damtuss som är långt in bakom byrån när jag hör Lovisa skrika till på riktigt. Jag stänger av damsugaren och kollar upp emot fönstret och jag ser inte Lovisa.. Fönstret är vid öppet gardinen fladdrar precis så som det gör på filmer men JAG SER INTE LOVISA. Jag kommer ihåg att allting fladdrar förbi i mitt huvud jag ser mig själv går fram och böjer mig över fönsterkanten och ser Lovisa ligga där, jag ser när mamma kommer hem från gympan och vi får berätta allt som har hänt. Då känndes det som jag skulle kräka.


Jag lägger ner damsugar slangen och går fram emot fönstret när jag sätter mitt ena knä på sängen för att kunna krypa upp till fönstret hör jag något. Och när jag kollar ner mellan väggen och sängen har hon trillat ner där. Mitt element är så stort så på halva sängen är där ett litet glapp och där hade hon trillat ner med täcken och kuddar över sig (därför jag inte såg henne). Men när jag ser hennes lilla fot sticka upp där blan alla kuddar och täcken drar jag upp henne på två röda. Och eftersom hon såg att jag var så rädd började hon gråta enu mer. Stefan kommer uppspringade för trappan och frågar vad vi sysslar med och när han ser oss sitta på sängkanten går han fram och tar Lovisa som gråter enu högre och nästan skriker nu. (hon är en liten dramaqueen) Och precis när han har tagit henne börjar jag också gråta allt bara släpper.


Tror det tog några veckor innan jag berättade det för mamma. Men jag har nog aldrog varit så rädd i hela mitt liv. Jag har lärt mig på ett tufft sett att man ska vara rädd om folk som står en nära.

Förstår ni nu var jag menar när hon trilla ner?  

Men nu står min lilla fisunge här på mitt rum och går runder i mina 15 cm klackar. Gud vad jag älskar henne.  

Av emelie möller - 30 december 2009 12:04

Förlåt för dålig uppdratering men känns som jag är överallt och ingestan just nu.HAHA det blev ju först center syd igår, sen räser fart  mormor & morfar där jag lämnade min kläning. Sen vidare ner till stan för att fika med natha och natis.. sen fick dem vänta i 40 min på min när jag skulle sola med glass och andra frysta grejer snällt hehehe. Vi åkte hem till natha och duka osv inför imorgon allt kommer bli sååå fint! Vad jag länktar alltså!!


Va ska alla ni göra på nyår föresten?

Töserna på city gross. Nattis slog mig hela tiden , snyft

   

YES! jag fick matlagningsgrädde istället för GRÄDDE ÖRK

Sen hittade jag att dem sålde min älskling med peperoni?

  

Bild på center syd. Och jag har inget smink i huvudet eftersom jag skulle sola. Men vist är jag söt ändå?

    

min älskling 

Av emelie möller - 29 december 2009 10:26

God morgon, tisdag idag! gha va tiden går fort. Har precis vaknat är på klädd också med raketfart. Ska käka frulle nu blir väl lite gröt eller så blir det havrepuffar , uhm svårt val där alltså. Ska till center syd ( shoppingcentrum) och leta efter små saker örhängen,ringar, ny maskara kanske? ¨


Igår blev det mest film tittande och ingen solning, synd jag behöver vekligen det.. jaja jag får väl sola två gånger idag inte mer med det. I eftermiddag ska jag och nathalie träffas och planera nyår! Måste ringa mormor och fråga om hon har tid och sy in min nyårs kläning också, köpte ju den för 3 månadersen och den sitter som en plastpåse nu! Tur man har mormor då!! Puss


  

(älsklingen var lite trött, naw)

Av emelie möller - 28 december 2009 21:22

Så ja då har jag varit i svalöv på viktväktarna! Det gick bra idag ni vet jag sa att jag var tvungen att gå ner 0,6 för att få en guldstjärna? Gick ner 0,8 idag woho jag är bäst!! Skulle bara berätta det.


Idag pratade de om nyår och därför också sprit. Så jag gjorde en lite lista som ni kan ha till hjälp på nyår. Ni vet att man blir fet av sprit va? Hehe hoppas ni inte dricker för mycket så ni blir feta 2010!


  

Ovido - Quiz & Flashcards